Serwis Motocykli - Ted Moto - Case Study
- Bartek Piękoś

- 16 maj 2023
- 5 minut(y) czytania
Zaktualizowano: 16 maj 2023
Zobacz jak pomogliśmy firmie Ted Moto dosłownie znaleźć się na mapie i zdobyć ponad 100 kontaktów w ciągu miesiąca! W ramach naszej usługi Digital Start stworzyliśmy pełne spektrum obecności online firmy, od strony internetowej, przez wizytówkę i kampanie Performance.

Ted Moto to miejsce zrodzone z pasji do motocykli oraz kilkudziesięciu lat doświadczenia w prywatnej naprawie silników oraz tuningu technicznym motocykli. Jednak przekucie pasji w opłacalny biznes dla wielu ludzi jest wyzwaniem, w dzisiejszych czasach profesjonalna obecność w internecie stanowi być albo nie być dla większości firm usługowych, dlatego warto skonsultować się ze specjalistami w celu poprawy widoczności Twojej firmy.
Współpracę z Ted Moto rozpoczęliśmy na początku marca od edukacji marketingowej. Kluczowe dla nas było, żeby klient nie tylko poznał efekty naszej pracy, ale również był świadomy wyzwań, możliwości, jak również angażował się aktywnie w działania online. W sytuacji, w której ktoś ma mniejsze doświadczenie z marketingiem online warto zorganizować spotkanie, na którym możemy opisać wszystkie planowane działania i ich spodziewany wpływ na firmę, jak również wytłumaczyć sposób działania kanałów reklamowych oraz algorytmów. Krótkie spotkanie zazwyczaj może w przyszłości oszczędzić wszystkim stronom wielu nieporozumień, jak również sprawia, że wszyscy stają się bardziej zaangażowani w sukces współpracy.
Kolejnym krokiem jest umieszczenie firmy na mapie. W tym celu najlepiej zacząć od:
1. Strona internetowa
Stworzenie pełnej strony internetowej od zera jest dużym wyzwaniem dla większości firm. Zatrudnienie profesjonalnego web developera jest zadaniem czasochłonnym oraz kosztownym, natomiast samodzielne tworzenie witryny bez dostatecznej wiedzy oraz świadomości zagadnień UX często przynosi ze sobą marne rezultaty.
W przypadku strony Ted Moto, ze względu na ograniczony budżet, postawiliśmy na budowę strony w Wordpress w oparciu o darmowy szablon. Dzięki temu byliśmy w stanie wyjątkowo niskim kosztem stworzyć profesjonalnie wyglądającą wizytówkę firmy. Dodatkowym atutem korzystania z szablonów jest możliwość łatwej edycji oraz wprowadzania zmian na stronie

2. Widoczność w Google
W przypadku stron typu wizytówka, czyli one-pagerów, ciężko jest wdrożyć sensowną strategię SEO. Warto jednak zadbać przynajmniej o podstawy takie jak:
Zadbanie o opisy, tytuły oraz meta-tytuły strony, żeby wyglądały dobrze w wyszukiwarce Google.
Wdrożenie Google Search Console, wgranie mapy witryny oraz optymalizacja on-site.
Stworzenie wizytówki Google Moja Firma

Na początku ruch organiczny strony nie jest zbyt duży, roboty indeksujące potrzebują tygodni, jeśli nie miesięcy żeby dobrze zaindeksować Twoją stronę, jednak z czasem ruch organiczny, dzięki optymalizacji treści na stronie, analizie intencji zakupowej oraz zwiększeniu świadomości marki nawet na one-page'u powinien rosnąć.
Wizytówka Google Moja Firma jest jednym z najprostszych rozwiązań prezentacji swojej firmy, jak również jednym ze skuteczniejszych.
Dzięki dodaniu i optymalizacji swojej firmy do Google Moja Firma możesz zacząć wyświetlać się na odpowiednie wyszukiwania zarówno w wyszukiwarce Google jak również w Google Maps. Warto zadbać jednak o odpowiednią jakość zdjęć, co w przypadku firmy Ted Moto na tę chwilę nie było do końca możliwe, jednak planowana sesja zdjęciowa w przyszłym miesiącu uzupełni braki w prezencji firmy, a już teraz możemy generować duży ruch oraz pozyskiwać klientów w całkowicie organiczny sposób.
Warto również korzystać z dodatkowych możliwości Google Moja Firma takich jak dodawanie produktów do wizytówki, aktualizacji, proszenia o opinie oraz wdrożenie czatu z firmą, co skróci kontakt oraz obsługę potencjalnych klientów.
3. Generowanie ruchu
Ruch organiczny, czyli bezpłatny, jest na początku trudny do pozyskania. W przypadku ograniczonych zasobów, takich jak strona one-pager działania SEO są bardzo ograniczone. Jest wiele sposobów oraz pomysłów na zwiększenie ruchu na stronie oraz ilości kontaktów, które omówimy w późniejszym etapie. W przypadku Ted Moto skupiliśmy się na pozyskiwaniu ruchu poprzez kampanie Google w sieci wyszukiwania.
Kampanie Google w sieci wyszukiwania to najbardziej podstawowy typ kampanii, jego zdecydowaną przewagą w kampaniach dla firm oferujących usługi jest fakt, że w odróżnieniu od innych kanałów, tutaj odpowiadamy bezpośrednio na potrzebę użytkownika podczas, gdy on aktywnie szuka naszych usług. Skuteczność takiej kampanii opiera się więc przede wszystkim na tym jak dobrze będziemy w stanie odpowiedzieć na potrzeby klienta. Warto również wspomnieć o dodatkowym atucie prowadzenia kampanii Google Ads dla początkujących firm, którym jest kupon rabatowy na kwotę 1200 zł oferowany dla klientów Partnerów Google. Tak więc niewielkim kosztem jesteśmy w stanie dotrzeć do osób, które aktywnie szukają naszych usług, a profesjonalna strona internetowa oraz wizytówka Google tworzą zaufanie nowego klienta do firmy.
Podczas tworzenia kampanii wdrożyliśmy również analitykę, która pozwala nam mierzyć każdy rodzaj kontaktu klienta z firmą, co jest największą przewagą kampanii digital, gdzie w odróżnieniu od tradycyjnych reklam jesteśmy w stanie dokładnie określić skuteczność kampanii oraz zdecydować o dalszych działaniach w oparciu o twarde dane.
W przypadku Ted Moto w ciągu pierwszych 30 dni współpracy osiągnęliśmy 127 konwersji wydając niecałe 900 zł. Daje to nam koszt kontaktu klienta z marką na poziomie niecałych 7 zł. Tak duża liczba kontaktów okazała się wręcz niemałym wyzwaniem dla Ted Moto, który musiał utworzyć kolejkę klientów, jednak duże doświadczenie oraz sprawność w naprawie motocykli pozwoliły na sprawną obsługę klientów. Obecnie firma ma za sobą już dwa miesiące działalności, kolejne optymalizacje, wstrzymanie mniej skutecznych kampanii pozwoliło nam obniżyć koszt kliknięcia o 17% i koszt konwersji o 11%. Dzięki dużej liczbie klientów możemy też myśleć o dalszym rozwoju kampanii, a dzięki bliskiej współpracy mamy określoną strategię dalszego rozwoju, którą wraz z rozwojem firmy będziemy mogli systematycznie wdrażać i rozwijać.

4. Co dalej?
Każdy klient oraz każda kampania niesie ze sobą unikalne wyzwania. W przypadku Ted Moto udało nam się znaleźć skuteczną kampanię w postaci sieci wyszukiwania Google już na samym początku, jednak nie dla wszystkich będzie to skuteczne rozwiązanie. Zawsze warto więc myśleć o dalszych rozwiązaniach oraz rozwoju działań.
Kampania w Social Mediach Promocja w mediach społecznościowych wiąże się z pewnymi wyzwaniami, przede wszystkim ważne jest tutaj wyróżnienie się reklamą oraz ofertą, często też konieczne jest wykorzystanie promocji, wszystko to generuje dodatkowe koszty. W social mediach docieramy do użytkowników na podstawie ich zainteresowań lub zachowania i walczymy z wieloma konkurentami, nie tylko innymi biznesami o tym samym charakterze ale również ciekawymi filmami, postami znajomych i innymi rozpraszaczami.
Działania organiczne w Social Mediach Prędzej czy później większe zaangażowanie w wybranych social mediach jest konieczne dla każdego początkującego biznesu. Warto tutaj przede wszystkim zastanowić się i skonsultować, które media są odpowiednie dla mojej firmy, gdzie znajdują się moi potencjalni klienci. Częstym błędem jest próbowanie rozpoczęcia działania we wszystkich dostępnych kanałach, co zajmuje dużo czasu oraz często powoduje obniżenie jakości. W początkowej fazie działania ważna jest również ukierunkowana promocja treści organicznych. Warto to robić ze względu na budowanie społeczności wokół strony. Częstym błędem jest również zapraszanie wszystkich swoich znajomych do polubienia strony niezależnie od ich faktycznych zainteresowań, co może zmylić algorytmy społecznościowe. Na przykładzie Ted Moto, jeśli zaprosiłbym wszystkich moich znajomych, którzy nie są zainteresowani motocyklami, ale mają na przykład wspólne zainteresowanie gotowaniem, wówczas na początku strona Ted Moto mogłaby być prezentowana jako polecana osobom interesującym się jedzeniem. Brak odzewu od tych osób może doprowadzić do ograniczenia ogólnego zasięgu strony. Ostatnim działaniem organicznym w social mediach jest dołączenie do społeczności poprzez grupy lub inne fora. Tego typu działania potrafią być bardzo skuteczne, jednak zajmują zazwyczaj dużo czasu oraz często mogą być ograniczane poprzez wewnętrzne regulaminy grup, dlatego warto najpierw zapoznać się ze szczegółami oraz traktować to raczej jako dodatkowe źródło pozyskiwania klientów.
Budowa grupy kontaktów Najskuteczniejsze działania potrafią prowadzić Twoi właśni klienci. Dlatego ważne jest stworzenie systemu pozyskiwania kontaktów ze zgodą marketingową oraz stworzenie systemu poleceń. Przy małej skali jest to możliwe na poziomie osobistym, jednak wraz z rozwojem firmy konieczne staje się wdrożenie skutecznych narzędzi marketing automation. Pomoże to jednocześnie w utrzymaniu kontaktów, jak również w przypominaniu o usługach oraz możliwościach firmy poprzez mailingi lub inne formy kontaktów.
W ramach działań marketingowych online mamy praktycznie nieskończenie wiele możliwości. Każda akcja powinna być dopasowana do charakterystyki klienta, jego możliwości zarówno finansowych jak i logistycznych oraz do sposobu działania.
W Seichō nie wierzymy w zbyt małych klientów, za mały budżet. Wierzymy, że każda firma ma potencjał i jeśli ona chce się rozwijać to chcemy i możemy jej w tym pomóc. W tym celu przygotowaliśmy usługę Digital Start, która dedykowana jest dla małych firm, które chcą znaleźć swoje miejsce online.











Komentarze